Pages Navigation Menu

Ötletek az egészséges táplálkozáshoz

Ötletek az egészséges táplálkozáshoz

Egyre nagyobb kultúrája van manapság az egészséges táplálkozásnak Magyarországon is. A hagyományos „magyaros” ételek helyett mind többen fordulnak a reformkonyhák felé.

Komoly üzletág alapult ma már erre, és bizony jómagam is jártam már úgy a piacon, hogy hallottam, amint a zöldségest megkérdezte valaki, hogy valójában mi a különbség a 250 Ft-os „sima” paradicsom, és a hasonlóan kinéző, 600 Ft-os biováltozata között. „Az ára” – kacsintott cinkosan vásárlójára az eladó, aki ügyes üzleti érzékkel, de nem túl etikus módon kihasználta a felfedezett keresletet, és portékáját véletlenszerűen kétfelé osztva megtapasztalhatta, hogy a bio-nak nevezett zöldséget többen megveszik, még akkor is, ha több mint duplaáron árulja, mint a „normális” árukat.

Természetesen ezt az elrettentő példát nem azért idéztem, hogy gúnyoljam a biotermékek fogyasztóit, csupán azt szeretném, ha körültekintően tudnánk dönteni, hogy mit és hol érdemes megvásárolnunk.

A bioboltok nyilván ellenőrzött minőséget forgalmaznak, ott nem fordulhatnak elő hasonló visszaélések. Igen ám, de attól, hogy ott vásárolunk, már biztosak lehetünk benne, hogy egészségesen táplálkozunk? Korántsem.

Néhány jó tanács, amiket célszerű megfontolni, ha fontosnak tartjuk, hogy valóban helyesen étkezzünk.

●        Talán a legfontosabb szempont a megfelelő mennyiségű folyadékpótlás. Egy felnőtt naponta legalább két-három liter folyadékot  igyon meg (egy óvodás korú kisgyermek is legalább egy litert)!

●        A fő folyadék a tiszta – de ásványi anyagokban gazdag – víz legyen!

●        Kerüljük a magas cukor-, só- és zsírtartalmú ételeket (illetve a cukros üdítőket)!

●        Próbáljuk kiszűrni a génmanipulált, illetve vegyszerekkel kezelt élelmiszereket – ha tehetjük, vásároljunk háztól, megbízható kistermelőtől vagy ellenőrzött bioboltokban!

●        Változatosan étkezzünk, naponta minél többször, de egyszerre csak keveset!

●        Minél több friss, nyers (idény-) zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk!

●        Az ételt mindig nagyon alaposan rágjuk össze!

●        Részesítsük előnyben a teljes kiőrlésű gabonákat, illetve az ezekből készült ételeket!

●        A tejtermékekből a sovány változatokat válasszuk!

●        Enyhén fűszerezzünk – leginkább jódozott sóval, gyógynövényekkel a valódi fűszernövények helyett.

●        Ha nem vagyunk rá allergiásak, rágcsáljunk szárított magvakat, aszalt gyümölcsöket!

●        Próbáljuk ki (és ha sikerül, szeressük is meg…) a tengeri moszatot, az algát, illetve a belőlük készített élelmiszereket.

●        Ügyeljünk a vitaminok és nyomelemek megfelelő mennyiségének elfogyasztására!

Ha mindezt betartjuk, és még egy kis szerencsénk is van – pl. hogy nem betegszünk le komolyan  mondjuk egy agresszív vírus vagy baktérium támadásának következtében – , akkor jó eséllyel kicsattanó egészségnek örvendhetünk majd.

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ.
Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. cookie-kat vagy sütiket használ. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close